Tahe treenida

tahe treenida

Tõenäoliselt on igaüks meist kokku puutunud, kel vähegi süstemaatilise spordiga tegelemise kogemus,  olukorraga, kus enne trenni minemist vaevab suur väsimus või tüdimus, kus iga hinnaga oleme üritanud leida mitmeid erinevaid vabandusi, et just tänane treening ära jätta. Olgu selle põhjustajaks siis vale- või ebapiisav toitumine, ebapiisav uneaeg, halvad ilmastikuolud, argimured vmt. Eks paljud tipptreeneridki on öelnud, et tuleb oma sisehäält usaldada ning talitada vastavalt sellele. Halva enesetundega treenimine võib osutuda ebaefektiivseks ning oodatud kasu asemel on oodata hoopis kahju. Pigem paar päeva puhata ja lõõgastuda, et siis järgnevatel treeningutel endast rohkem anda. Kui olete end sarnases olukorras leidnud, soovitame teil eksperimenteerida.

Hirmul on suured silmad

Treeningpäevikus on lahter, kus antakse oma treeningule 5-palli süsteemis hinne. Nüüd aga, lisage sinna lahter “Treeningtahe” ning hinnake seda ajal, kui hakkate valmistuma trenni minekuks. Olgu selleks siis spordikoti valmispanek või autosõit spordisaali. Kui Teil ei ole mugav treeningpäevikusse koheselt märget teha või te ei asu arvuti ligidal, sisestage see number näiteks oma mobiiltelefoni. Igal juhul tuleb see üles märkida enne treeningut. Miks? Loe alljärgnevast lõigust.
On üsna levinud, kus enne treeningut ollakse üsna tüdinud ja vaevatud olemisega, kuid trenni juba alustades avastatakse, et treening sujub üsna hästi. Ka minul, kes ma seda artiklit kirjutan, on olnud sarnaseid olukordi lugematul korral. Kuna tegelen jalgrattaspordiga, sõltuvad minu treeningud suurel määral ka ilmaoludest. Üsna sageli, kui vahetult enne treeningut avastan, et õues on taas järjekordne vihmahoog või õhutemperatuur ning tuul ei ole kõige sobilikumad, leian end ettekäänetele mõtlemas, et tänane rattasõit lükata näiteks järgmisele päevale. Olles end kokku võtnud ja hoolimata märjast ilmast, olen vihmasadu treeningu lõppedes pigem kosutavaks ja värskendavaks asjaoluks nimetanud. Minu hinnang oli treeningtahtele 2, kuid üsna tõenäoliselt sai treeningule üldhindeks 4 või 5. Järgmistel kordadel, kui taas madala treeningtahtega silmitsi seisan, avastan üsna pea, et selle põhjustajaks võib olla suure tõenäosusega see, mida treeningu lõppedes pigem positiivseks asjaoluks olen pidanud.

Kuidas hinnata “tahet”

Hindamiseks kasutage 5-pallisüsteemi, kus hinne 1 tähendab treeningtahte täielikku puudumist ning 5 vastupandamatut soovi treenimiseks. Oma treeningpäevikusse lisage vastav lahter.

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s